• יו"ר: פרופ' גליה ספקטר
  • מזכירה: ד"ר ענת רבינוביץ
  • גזבר: ד"ר אורלי אבנרי
  • חבר ועד: ד"ר אהרון לובצקי
  • חבר ועד: ד"ר אבי לידר
  • חברת וועד נציגת המעבדות: ד"ר ענת קרן
חדשות

מחקר להערכת יעילות אנטידוט לקסרלטו, מעכב פקטור Xa

הניסוי נערך במתנדבים בריאים שיקבלו את נוגד הקרישה הפומי קסרלטו. מחקר proof-of-concept זה, אשר כולל מספר קבוצות ובוחן נוגדי קרישה שונים, צפוי להסתיים במחצית השניה של 2013

12.02.2012, 16:34

Bayer ו- Janssenהכריזו על הסכם שיתוף פעולה עם Portola Pharmaceuticals, Inc, סן פרנסיסקו/ ארה"ב, להערכת הבטיחות של PRT4445, אנטידוט ניסיוני למעכבי פקטור Xa .
הניסוי נערך במתנדבים בריאים שיקבלו את נוגד הקרישה הפומי קסרלטו (Xarelto®) (ריברוקסבאן (Rivaroxaban)). מחקר proof-of-concept זה, אשר כולל מספר קבוצות ובוחן נוגדי קרישה שונים, צפוי להסתיים במחצית השניה של 2013.

המחקר מיועד להעריך את בטיחותם של מספר מינוני PRT4445 בשילוב עם קסרלטו על מנת לקבוע את המינון של PRT4445 הדרוש לסתירת הפעילות האנטיקואגולנטית של קסרלטו במצבי חירום. נכון להיום, נעשה שימוש במדדים קליניים סטנדרטיים לטיפול ומעקב אחר חולים ואירועים אלה.

"אף על פי שהפסקת נטילת קסרלטו בדרך כלל מספקת כאשר ישנו צורך בנירמול קרישת הדם, אנו מבינים את רצונם של הרופאים לאנטידוט ספציפי המיועד לסתור את ההשפעות האנטיקואגולנטיות של המוצר," כך לדברי ד"ר קמאל מאליק (Dr. Kemal Malik), חבר הוועד המנהל של Bayer HealthCare וראש הפיתוח הכלל עולמי. "אנו נענים לבקשה זו הן באמצעות מחקר פנימי והן באמצעות שיתוף פעולה חיצוני עם Portola."

אודות PRT4445
התכשיר PRT4445 של Portola Pharmaceutical הוא חלבון רקומביננטי חדשני המיועד לסתור את הפעילות האנטיקואגולנטית בחולים המטופלים במעכבי פקטור Xaהסובלים מאירוע דמם בלתי נשלט או עוברים ניתוח חירום.
התכשיר דומה לפקטור Xa הטבעי, אך כולל שינויים מבניים אשר נועדו להגביל את פעילותו הביולוגית לסתירת ההשפעות של מעכבי פקטור Xa. התכשיר PRT4445 פועל כמלכודת מעכבי פקטור Xa בדם, ובכך אינו מאפשר להם לעכב את פעילותו של פקטור Xa הטבעי. כתוצאה מכך, פקטור Xa הטבעי מסוגל להשתתף בתהליך הקרישה ולהחזיר את תפקודי הקרישה למצבם התקין.
תוצאות מחקר פאזה I להערכת בטיחות וסבילות מתן מנה אחת במינונים עולים, אשר נערך על ידי Portola ב- 32 מתנדבים בריאים בארה"ב, הדגימו כי PRT4445 נסבל היטב בדרך כלל, ללא סיגנלים חשודים בהקשר לבטיחות התכשיר.

אודות קסרלטו (ריברוקסבאן)
ריברוקסבאן הוא נוגד קרישה פומי בעל ההתוויה הרחבה ביותר, המשווק תחת השם המסחרי קסרלטו. נכון להיום, קסרלטו מאושר לשימוש בהתוויות של אירועי פקקת ורידית ועורקית תסחיפית (VAT) כדלהלן:
• מניעת אירועים מוחיים ותסחיפים סיסטמיים בחולים מבוגרים הסובלים מפרפור פרוזדורים שלא על רקע מחלה מסתמית, בעלי גורם סיכון אחד או יותר
• טיפול בפקקת ורידים עמוקים (DVT) ומניעת הישנות של DVT ותסחיפים ריאתיים (PE) במבוגרים
• טיפול ב- PE ומניעת הישנות של PE ו- DVT במבוגרים (התויה זו מאושרת בארה"ב ובאירופה, הוגשה לרישום בישראל)
• מניעת פקקת ורידים תסחיפית (VTE) בחולים מבוגרים העוברים ניתוחים אלקטיביים להחלפת ירך או ברך.

בעוד שהאישורים עשויים להשתנות ממדינה למדינה, בכלל ההתוויות, קסרלטו מאושר בלמעלה מ- 120 מדינות.

ריברוקסבאן פותח על ידי Bayer HealthCare, ונמצא בשלבי פיתוח משותף על ידי Bayer HealthCare ו-Janssen Research & Development, L.L.C. קסרלטו משווק על ידי Bayer HealthCare מחוץ לארה"ב ועל ידי Janssen Pharmaceuticals, Inc. (חברה של Johnson & Johnson ) בארה"ב.

תרופות נוגדות קרישה מהוות טיפולים פוטנטיים המשמשים למניעת מחלות חמורות ומצבים מסכני חיים פוטנציאליים. טרם תחילת הטיפול בתרופות נוגדות קרישה, על הרופאים להעריך בקפידה את התועלת לעומת הסיכון עבור החולה האינדיבידואלי. שימוש אחראי בקסרלטו נמצא בראש סולם העדיפויות של חברת Bayer.

למידע נוסף לחץ כאן
למידע נוסף אודות פקקת לחץ כאן
לאתר קסרלטו לחץ כאן
לאתר קרישה לחץ כאן

נושאים קשורים:  חדשות,  קסרלטו
תגובות
אבינעם
01.06.2014, 22:03

עם איזה תרופות ו/או צמחי מרפא ,פירות,ירקות פועלת התרופה? על איזה אנזים היא פועלת?