חדשות

רופאים מאירופה הגיעו להדרכה בנושא סרטן ריאה בבית החולים מאיר

בימי ההדרכה המרוכזים שמעו האורחים הרצאות ועדכונים על טיפולים ביולוגיים ואימונותרפיים וכן על בדיקות מולקולריות לסרטן ריאה

סרטן ריאה (אילוסטרציה)
סרטן ריאה (אילוסטרציה)

35 רופאים מרחבי אירופה הגיעו למרכז הרפואי מאיר בכפר סבא לימי הדרכה מרוכזים בהובלתה של ד"ר מיה גוטפריד, מנהלת המכון האונקולוגי. נושא ההדרכה: סרטן ריאה.

בימי ההדרכה המרוכזים שמעו האורחים הרצאות פרונטליות שכללו עדכונים על טיפולים ביולוגיים ואימונותרפיים וכן בדיקות מולקולריות לסרטן ריאה. את הרצאות נשאו ד"ר גוטפריד, ד"ר משה משאלי וד"ר נטלי מימון מהמכון האונקולוגי ב"מאיר".

ד"ר דב הרשקוביץ', מנהל הפתולוגיה ב"איכילוב", סקר את העדכונים האחרונים בתחום הביולוגיה המולקולרית, ופרופ' עידית מרום, רדיולוגית מתל השומר, סקרה את יתרונותיה של בדיקת ה-PET-CT בתהליך האבחון, למה כדאי לשים לב ואיך לפרש ממצאים בבדיקה.

האורחים הציגו כמה מקרים יוצאי דופן והמשתתפים דנו באפשרויות הטיפול.

במהלך ההדרכה נערך שידור ישיר מחדר הניתוח, במהלכו לקח פרופ' דוד שטרית דגימה מרקמה החשודה כגידול באמצעות טכנולוגית ה-E-BUS הזעיר פולשנית. תוך כדי הפרוצדורה נשלחה הדגימה לציטופתולוג ד"ר ולדימיר קרבצוב שצבע את משטחי הבדיקה והחווה דעה מקצועית על אופי הגידול.

האורחים ביקרו במחלקת הריאות החדשה. כמו כן ביקרו במכון ויצמן, שם שמעו הרצאה על מחקר בסיסי מפי פרופ' יוסי ירדן, חתן פרס ישראל ומחשובי חוקרים הסרטן בישראל ובעולם.

נושאים קשורים:  ד"ר מיה גוטפריד,  המכון האונקולוגי ב"מאיר",  הדרכה,  סרטן ריאה,  חדשות
תגובות