תזונה

האם תזונה יכולה להשפיע על היפרפלזיה שפירה של הערמונית ועל הפרעות בזקפה?

החוקרים ביצעו סקירה של 35 מאמרים העוסקים בהשפעה של תזונה על היפרפלזיה שפירה של הערמונית והפרעות בזקפה והסיקו כי ישנה חשיבות בביצוע מחקרים נוספים בנושא

היפרפלזיה שפירה של הערמונית (BPH – Benign prostatic hyperplasia) והפרעה בזקפה (ED – erectile dysfunction) הם מצבים נפוצים שמופיעים יותר ויותר בקרב האוכלוסייה המבוגרת. ישנם מספר גורמים סביבתיים שקושרו להתפתחות ולהתקדמות של BPH ו-ED. מספר מחקרים הראו אפקט פוטנציאלי ישיר ועקיף של מספר מיקרונוטריאנטים ומאקרונוטריאנטים על הסיכון להתפתחות המצבים הללו. החוקרים סקרו את הספרות הקיימת בנוגע להשפעה של תזונה על BPH ו-ED.

החוקרים ביצעו חיפוש מקיף במטרה לזהות מחקרים שבחנו את התזונה של גברים עם BPH ו-ED. החיפושים בוצעו ב-5.7.2018 במאגרי המידע הבאים: Ovid MEDLINE® ;Ovid EMBASE ו-The Cochrane Library (Cochrane Database of Systematic Reviews, Cochrane Central Register of Controlled Trialsי(CENTRAL). לא הייתה מגבלה של שפת המחקר, תאריך הפרסום או סוג המחקר.

בסופו של דבר החוקרים חילצו 1,670 מאמרים מכל מאגרי המידע. לאחר הסרה של תוצאות כפולות, שני סוקרים בלתי תלויים עברו על 1,325 ציטוטים. לאחר מכן, נבחרו 35 מאמרים לצורך הסקירה.

תוצאות הסקירה הראו כי תזונה היא גורם חשוב המשפיע על הסיכון לפתח BPH ו-ED. מספר מחקרים הראו את ההשפעה של התערבויות תזונתיות על BPH ו-ED.

החוקרים הסיקו כי חשוב לחקור ולהבין טוב יותר את ההשפעות של תזונה על ההתפתחות, הטיפול והמניעה של המחלות הללו בקרב אוכלוסיית הגברים המבוגרים.

מקור: 

ElJalby, M. et al. (2019) World Journal of Urology 37,6.

נושאים קשורים:  תזונה,  היפרפלזיה שפירה של הערמונית,  מחקרים,  הפרעות בזקפה
תגובות
05.07.2019, 13:52

דאא..

אנונימי/ת
06.07.2019, 12:41

HEMP OIL/CBD יכול להשפיע לטובה