חדשות

חולי הסרטן בצפון שוב מיטלטלים: שירות מכון הקרנות ב"זיו" צומצם

חולי הסרטן בצפון הארץ נאלצים לקבל טיפולים בבתי חולים מרוחקים בשל הנחיית משרד הבריאות להפעיל בהדרגה את מכון ההקרנות בבית החולים בצפת

פרופ' צבי סימון, מנהל מכון ההקרנות ב"שיבא", שמונה לפקח על המכון בצפת. "המכון ב'זיו' בשל לעבור לתפקוד עצמאי". צילום: דוברות "שיבא"

שירותי מכון ההקרנות במרכז הרפואי זיו בצפת צומצמו באחרונה וחולי סרטן באזור הצפון שוב נאלצים להיטלטל בדרכים שעות ארוכות לקבלת הטיפול בבתי חולים מרוחקים. כך דיווח אמש (ב') גיא ורון במהדורה המרכזית של חדשות ערוץ 12.

מכון ההקרנות ב"זיו" נחנך לפני שנתיים במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהכריז כי המכון נועד לתושבי צפון הארץ. בדיווח נמסר כי משרד הבריאות הורה באחרונה לבית החולים להגביל את הטיפול שמספק המכון מאחר שנבנה, מבחינת יכולותיו, לספק שירות זה, רק באופן הדרגתי.

עשרות חולים אונקולוגים תושבי הגליל, שביקשו לקבל את טיפולי ההקרנות בצפת, נתקלו באותה התשובה מהמרכז הרפואי: "כרגע אנחנו לא עושים טיפולים. זה קשור להנחיות משרד הבריאות. אנחנו מנועים בגלל הוראות הרגולציה. אלו ההוראות שקיבלנו".

בנובמבר האחרון, בתום ביקורת שנמשכה שנה ואותה ערך פרופ' צבי סימון, מנהל מכון ההקרנות ב"שיבא", שמונה לפקח על המכון בצפת, הומלץ על ידו: "לאחר בחינה והיכרות עמוקה עם הנהלים, המכון ב'זיו' בשל לעבור משלב הליווי לתפקוד עצמאי. יש לי ביטחון מלא שהמטופלים זוכים לטיפול נכון ואיכותי".

בדיווח נטען שהפעלת המכון ב"זיו" במלוא יכולתו פגעה כנראה בהכנסות בתי חולים אחרים וכי חולים מאזור הגליל פסקו להגיע אליהם עם תחילת הפעילות ב"זיו".

משרד הבריאות מסר בתגובה: "מתן הסמכויות למכון נעשה באופן הדרגתי. כרגע נעשית בחינה מעמיקה של הנושא". בית החולים זיו מסר: "מכון ההקרנות מספק מענה מקצועי וראוי למחלות הסרטן השכיחות, ביניהן סרטן השד ומערכת השתן. בעתיד ייכללו תחומי טיפול נוספים".

נושאים קשורים:  מכון הקרנות,  בית החולים זיו,  מחלת הסרטן,  פרופ' צבי סיימון,  משרד הבריאות,  חדשות,  חולים אונקולוגיים
תגובות
אנונימי/ת
25.09.2019, 21:10

מישהו פה ישים את הראש