COVID-19 עולמי

מומחים בברזיל מזהירים: הוריאנט המקומי מהווה איום עולמי

לצד מחסור בחיסונים, בתי החולים בברזיל קורסים: הוריאנט הברזילאי מידבק יותר, כלל לא ברור אם החיסונים יעילים נגדו והסיכוי להדבקה חוזרת ממנו נאמד בעד 60%

קבורת חולה קורונה בברזיל. צילום: BW Press/ שאטרסטוק

בתי החולים במרבית הערים הגדולות בברזיל קרובים לקריסה: יותר מ-80% ממיטות הטיפול הנמרץ תפוסות ב-25 ערי בירה ב-27 ממדינות המחוז בברזיל. כך על פי נתונים שפרסם אתמול מכון מחקר מקומי וצוטטו בהרחבה ב-CNN.

מומחים ברזיל ממשיכים להזהיר: הוריאנט הברזילאי של הנגיף מידבק כדי פי 2.2 יותר מהנגיף המקורי. אפידמיולוג ברזילאי אף התבטא באורח קיצוני: "הווריאנט הברזילאי עלול להשפיע על התחלואה בכל האזור ומעבר לו - ברזיל היא עתה בגדר איום על האנושות".

עד כה נמנו בברזיל 11,205,972חולים ו-270,917 מתים מקורונה. ברזיל היא עתה שנייה לארה"ב במספר המתים ושלישית במספר החולים המאומתים היומיים.

על פי נתונים ראשוניים של צוות מאוניברסיטת סאו פאולו, אימפריאל קולג' בלונדון ואוניברסיטת אוקספורד, גירסת ה-P1 של הנגיף (הוריאנט הברזילאי) עשויה להיות מידבקת פי שניים יותר מגירסתו המקורית. ייתכן שהוא יכול אף לגבור על החיסונים. הסיכוי להדבקה חוזרת ממנו נאמד ב-25% עד 60%.

מומחים הזהירו שברזיל עלולה להיות "מדגרה לרביית הנגיף וליצירת ווריאנטים חדשים באין מפריע", ולא בכדי הזהיר ה-WHO: "אם ברזיל לא תנהל ברצינות את המגיפה, היא תמשיך להשפיע על יתר שכנותיה וגם הרבה מעבר לכך". אזרחיה לא מקפידים על כללי ההתנהגות הנדרשים למניעת הדבקה אבל קיים בה גם מחסור בחיסונים.

הערכת אפידמיולוג מקומי: "החיסון שעשוי להיות היעיל ביותר כנגד הווריאנט המקומי הוא דווקא זה של 'אסטרהזניקה'. אלא שבהקשר זה סבורים מומחים אחרים מאוניברסיטת אוקספורד, שהוא עלול לספק פחות הגנה. עד כה לא הגיעו לברזיל, לפחות לא באורח רשמי ומסודר, תרכיבי החיסון של חברת פייזר.

נושאים קשורים:  המוטציה הברזילאית,  חדשות,  19-COVID,  ווריאנטים,  ברזיל,  חיסון לקורונה
תגובות
אנונימי/ת
14.03.2021, 13:21

חלילה שהווריאנט הזה יגיע לארץ . אפשרות זו מדגימה את החשיבות של הצורך שלא להזניח אפשרויות מניעה נוספות למניעת תחלואה קשה כגון טיפול תרופתי מוקדם בתרופות כגוןminocyclin.