COVID-19 בישראל

"כולכם פושעים מטונפים ממדרגה ראשונה. נבוא עם כולכם חשבון"

מפיצי מידע כוזב משתוללים ברשת והאיומים מצד מתנגדי חיסונים נגד בכירי מערכת הבריאות נמשכים | פרופ' גליה רהב הגישה תביעת לשון הרע בסך 140 אלף שקל נגד מתנגדת חיסונים שאיימה על חייה

פרופ' גליה רהב, מנהלת היחידה למחלות זיהומיות בשיבא, הגישה תביעת לשון הרע כנגד תושבת מרכז הארץ המתנגדת לחיסוני קורונה שכתבה בפוסטים שהעלתה לרשת האינטרנט, בין היתר, כי בהמלצה של פרופ' רהב היא תגרום ל"הרג של ילדים" וכן כללה בפוסטים איומים מפורשים על חייה של פרופ' רהב ועמיתתה מ"שיבא" פרופ' גילי רגב-יוחאי. סכום התביעה: 140 אלף שקל.

בדיווח על כך הבוקר (ד') של ליטל דוברוביצקי  ב-Ynet נמסר כי התביעה הוגשה באמצעות עו"ד איתן האזרחי. פרופ' רהב טוענת בתביעה כי "ההתבטאויות הללו נעשו בזדון ובכוונת מכוון לפגוע בשמי הטוב ובמוניטין שלי. תביעה זו מוגשת בלית ברירה ומתוך הבנה כי הגיע השלב שבו לא ניתן להשלים עוד עם התנהלות נקמנית שיש בה כדי לפגוע קשות באחד הנכסים החשובים ביותר למערכת הבריאות שלנו - אמון המטופלים ושמה הטוב של רופאה מומחית העובדת שנים על גבי שנים במסירות אין קץ".

"בית המשפט גם מתבקש בתיק זה להוקיע ולגנות אלימות ופגיעה מכל סוג שהוא כלפי מוסדות ונותני שירותים רפואיים - כולל פגיעה בשמם הטוב, בכבודם ובמוניטין של רופאים". ההסתדרות הרפואית בישראל תומכת בהגשת התביעה.

בתביעה פירטה פרופ' רהב: הנתבעת מפעילה פרופיל פייסבוק אישי, שבו היא נוטה לפרסם תוכן המתנגד לחיסונים על בסיס יומיומי. בין היתר כתבה הנתבעת בתגובה לפוסט שהתייחס לפרופ' רהב ולעמיתתה פרופ' רגב: "לשרוף אותן בעודן בחיים". ב-2 ביוני כתבה הנתבעת בפוסט, תוך צירוף תמונתה של פרופ' רהב: "למה ציפית בדיוק כשאת ממליצה 'לחסן' ילדים בתרכיב גנטי נסיוני רעיל ביותר, שרחוק מלהיות בכלל חיסון, ביודעך שהולכים למות ילדים? את תגרמי להרג של ילדים. חשבת שההורים ישתקו מול זה? את וכל 'הפרופסורים' הקולגות שלך מלאים בדם על ידיכם ואת עוד מעיזה להתקרבן שיש סכנה לחייך. את אמיתית?". עוד נטען בתביעה כי בפוסט נכתב: "כולכם פושעים מטונפים ממדרגה ראשונה. נבוא עם כולכם חשבון".

בתוך כך, אתמול עיכבה המשטרה לחקירה גבר בן 40 מחצור הגלילית וגבר בן 38 מטבריה בחשד לאיומים ברשתות החברתיות כלפי ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי-פרייס. החקירה בתלונות שהגישה ד"ר אלרעי-פרייס מבוצעות במחלק לפשיעה מקוונת במשטרה שהפעיל אמצעים טכנולוגיים מתקדמים שהביא לחשיפת זהותם של השניים. בתום החקירה הראשונה שהם עברו, שוחררו השניים בתנאים מגבילים והחקירה נמשכת.

אמש נמסר כי משרד הבריאות שוקל הגשת בקשה לחקירה כוללת של המשטרה (לא פרטנית) כנגד מפיצי מידע כוזב המשתוללים ברשת. בדיווח בחדשות ערוץ 13 הובאו דוגמאות מההתבטאויות כנגד רופאים שהופיעו לאחרונה ברשת: "ברגע שייכנס לתודעה של הציבור שהרופאים והאחיות רוצחים – הכל יסתדר"; "יש רוצחים בלבוש שחור ויש רוצחים בלבוש לבן"; "תראו כיצד הנאצים משתוללים מהסיפור על המצבה... הם חוששים מאוד שהציבור יתחיל לקרוא ל'רופאים' – רוצחים". אחד מהכותבים הללו פועל בטלגרם תחת השם The Professor וקורא "להפיץ מידע חשוב, כמו אש בשדה קוצים, בכל הפלטפורמות".

נושאים קשורים:  פרופ' גליה רהב,  איומים,  תביעת לשון הרע,  מתנגדי חיסונים,  רשתות חברתיות,  19-COVID
תגובות
אנונימי/ת
03.11.2021, 19:38

מעניין, איפה השיח האלים הסטנדרטי במדינת ישראל הופך להיות לא חוקי או מטריד?
במשך שנים אנחנו שומעים ש"כל הערבים הם מחבלים". שומעים ש"ערבי טוב זה ערבי מת". שומעים ומשתמשים במושג "עבודה ערבית" בכינוי לעבודה גרועה, והכל טוב.
במשך שנים (ובפרט מהקורונה) מפרסמים בכל מקום אפשרי ש"החרדים מפיצי מחלות". כולם יודעים (תשאלו את ליברמן) ש"החרדים טפילים שחיים על חשבון הציבור המסכן" וזה בסדר. מי לא יודע ש"החרדים גנבים" וזה עובר בשלום.
זוכרים את הסלוגן "דרוס כל דוס"? אני גדלתי על זה!
מה קרה כעת? פגעו באליטה? העליבו באנשים עם דם בצבע שונה? שחטו פרות קדושות בעלי חלוקים שלא רגילים שחולקים עליהם?
אני מחפש את הביטויים המזעזעים שאנחנו רגילים (לומר) לשמוע בכתבות המזדעזעות הללו, ולא מוצא! אדרבא, חלק מהעיתונות המזועזעת זו העיתונות המזעזעת כשמדובר במיעוטים!
צבועים!
כן, מן הסתם יהיה מי שיכתוב ש'כאן זה שונה'.
לפני שאתה מקיש על המקלדת שקרים והבלים, גש רגע לשירותים, תקיא. גש לכיור, תשטוף פנים תנקה את הידיים תצחצח שיניים ואז תחזור לשקר את עצמך במה זה שונה!

אנונימי/ת
03.11.2021, 23:01

עד השורה השביעית סברתי שמדובר על אדם שפוי שמוחה על האלימות הפושה בחברה הישראלית.
משורה 8 והלאה התברר לי שטעיתי...

להנהלת דוקטורס : נא להסיר את הפוסט הזה מייד. האתר הוא בימה להבעת דעות מיקצועיות של רופאים.

אנונימי/ת
03.11.2021, 19:58

140,000 זה זול!! מה עם בית כלא -5 שנים, על איום לשריפה, מדוע מדינת ישראל לא מוצאת לנכון להכניס פושעים מכחישי חיסונים לכלא - כמה בני אדם נפטרו בגלל שהקשיבו להם ולא קיבלו חיסונים

אנונימי/ת
03.11.2021, 20:22

כמה פסיכים מסתובבים ביננו

אנונימי/ת
03.11.2021, 20:44

ענישה כלכלית זה כלי יעיל ביותר. לא להפוך אותם למרטירים שנכנסים לכלא. זה צריך להיות המודוס אופורנדי כנגד גיבורי המקלדת שמאיימים על אחרים ומכפישים אותם.
מאחל לעו"ד האזרחי ולעמיתיו להתעשר מאוד בתקופה הקרובה

04.11.2021, 17:16

חיכיתי יומיים כדי לראות אם המתנגדים לקידום חיסוני הקורונה יתייצבו בצורה נחרצת לצידן של הרופאות המושמצות. כלום לא קרה. הדוקטורים הנכבדים- לוחמי חירות המצפון: יחזקאלי/הרן/שחר/כרמי/מן לוי/טאודורביץ/שני ואחרים... אלה שדורשים מאתנו לגלות סובלנות כלפי מתנגדי החיסון- נאלמו כאשר שופכים את דמם של רופאים שעומדים בקו הראשון. תצוגה עלובה של מצפון סלקטיבי.

אנונימי/ת
05.11.2021, 12:02

עצוב מאד שזה מה שהאתר מפרסם וגם לא מתבייש לומר