COVID-19 בישראל

טרם אותר המקור הראשוני להידבקות העובדים הסינים בצפון

חקירה ראשונה העלתה שכמה מהעובדים הסינים שהו לאחרונה בחו"ל וחלק מהם חוסנו בעת שהותם בחו"ל בתרכיב הסיני סינוואק

יעילות התרכיב הסיני סינוואק במניעת הידבקות נעה כנראה בין 50% ל-70%. צילום: אלוסטרציה

עד כה לא נתגלה המקור הראשוני להדבקה בנגיף הקורונה בקרב כ-90 מתוך כ-800 עובדים סינים המועסקים בפרויקט בצפון הארץ. עשרות בדיקות לריצוף גנטי שכבר עברו 260 מהם נשלחו למעבדה ב"אסף הרופא-שמיר" והצפי שהתוצאות הראשונות שלהן יתקבלו במשרד הבריאות הערב.

בינתיים, לפי דו"ח משרד הבריאות מהבוקר (ד', 06:45) ירד ל-201 מניין החולים במצב קשה מבין רק 276 המאושפזים בבתי החולים. מניין המונשמים ירד ל-120 כאשר למכונות אקמו עדיין מחוברים 41. מניין הנפטרים מתחילת המגפה 8,106.

גם במצב פעיל עכשווי היום יש פחות חולים לעומת אתמול (7,447). אתמול אובחנו 663 מאומתים-נדבקים חדשים ומחצות ועד מועד הדיווח 148. אתמול נעשו 77,547 בדיקות ושיעור החיוביות 0.86%. מקדם ההדבקה 0.79. היישוב היחיד שהיום מסומן באדום – מבוא חורון.

ההתפרצות בקרב העובדים הסינים העלתה חשש שמא הגיעו לארץ וריאנטים שונים, חדשים, של זן דלתא של הנגיף. חקירה ראשונה העלתה שחלק מהעובדים הסינים שהו לאחרונה בחו"ל. עם זאת התברר שחלק מהעובדים חוסנו בעת שהותם בחו"ל בתרכיב הסיני סינוואק המוכר על ידי ה-WHO  ומבוסס על שימוש בנגיף מומת ולא בטכנולוגיית mRNA כמו בתרכיבי "פייזר". גם בתרכיב הזה ניתנות שתי מנות, בהפרש של 14 יום זו מזו.

דיווחים על מחקרים שונים – שרופאים בארץ סבורים שאינם מספיקים לקבלת תמונה מבוססת – הצביעו על יעילות של 51% בתרכיב הסיני למניעת המחלה וכמעט 100% במניעת מחלה קשה. נתונים אלה נמסרו על ידי הסינים בתום שלב 3 בניסוי הקליני בתרכיב. על פי הערכות אחרות, יעילות התרכיב הסיני במניעת הידבקות נעה כנראה בין 50% ל-70%.

העובדים הסינים מתגוררים בכמה ישובים בעמק הירדן ומעיינות, ליד המושבה מנחמיה, נוהגים להשתמש בשתי מסיכות על הפנים, כל השנה ובכל מקום. כ-700 מהם מבוטחים ב"כללית".

נושאים קשורים:  סינים,  קורונה,  התפרצות,  19-COVID,  חיסון סיני,  חדשות
תגובות