תוכן שיווקי

בשורה לסובלים מעודף כולסטרול LDL: ה-FDA אישר את LEQVIO

בשורה חדשנית למטופלים הסובלים מעודף כולסטרול LDL - אישור לתרופה של נוברטיס הניתנת בזריקה פעמיים בשנה בלבד (בשיתוף נוברטיס)

רמות כולסטרול, LDL (צילום: אילוסטרציה)

ה-FDA אישר את ®inclisiranי(LEQVIO) - לטיפול בכולסטרול LDL. חברת נוברטיס הוציאה בימים האחרונים הודעה לרופאים המבשרת אודות האישור שניתן כאמור ממש לאחרונה.

להלן לשון הודעת החברה:

רופא יקר,
אישור זה מתווסף לאישור הקיים של EMEA ומשרד הבריאות הישראלי אשר ניתן באוגוסט 2021. אנו מאמינים ש-Leqvio מביאה בשורה חדשנית למטופלים הסובלים מעודף כולסטרול LDL וזאת על ידי מתן זריקה פעמיים בשנה בלבד*.

ניתן לרשום Leqvio בהתוויה הבאה:
"לקוויו מיועדת למבוגרים עם היפרכולסטרולמיה ראשונית (משפחתית הטרוזיגוטית או שאינה משפחתית) או דיסליפידמיה מעורבת, כתוספת לדיאטה:

  • בשילוב עם סטטין או בשילוב עם סטטין וטיפולים אחרים להורדת רמות השומנים בדם, במטופלים אשר אינם מגיעים לערכי המטרה של LDL כולסטרול עם מינון מקסימלי נסבל של סטטין
  • או כטיפול יחיד או בשילוב עם טיפולים אחרים להורדת רמות השומנים בדם, במטופלים בעלי חוסר סבילות לסטטינים או בעלי התוויה נגד לסטטינים."

Leqvio נבחנה במחקרי רישום אשר כללו מעל 3,600 חולים והראתה הורדה בערכי ה-LDL של מעל 50%. הורדה זו הייתה רציפה ומתמשכת לפרק זמן של לפחות חצי שנה, דבר שמאפשר מתן של התכשיר פעם בשישה חודשים. מחקרים אלה הראו פרופיל בטיחותי דומה לזה של זרוע הפלצבו, פרט לריאקציה באתר ההזרקה אשר היתה קלה עד בינונית וחולפת.

*המינון המקובל של לקוויו הוא 284 מ"ג הניתן בהזרקה תת-עורית. המנה הבאה ניתנת לאחר 3 חודשים ולאחר מכן מנות נוספות הניתנות בכל 6 חודשים.

בשיתוף נוברטיס

נושאים קשורים:  תוכן שיווקי,  Leqvio,  כולסטרול LDL