מינויים

מינוי חדש ברמב"ם: מנהל שירות טיפול מוגבר בחטיבת הפנימיות

ד"ר רונן זלץ, סגן מנהל פנימית ג' במרכז הרפואי רמב"ם, שמונה לתפקיד: "יחידת ביניים זו תספק טיפול אינטנסיבי יותר לחולים המורכבים, תוך תמיכה של רופא מתחום טיפול נמרץ"

ד"ר רונן זלץ, מנהל שירות טיפול מוגבר בחטיבת הפנימיות ברמב"ם. צילום: דוברות בית החולים

ד"ר רונן זלץ, סגן מנהל פנימית ג' במרכז הרפואי רמב"ם, מונה למנהל שירות טיפול מוגבר בחטיבה הפנימית – תפקיד חדש בבית החולים בחיפה.

ד"ר זלץ הוא בוגר בית הספר לרפואה מאוניברסיטת תל אביב והתמחה ברפואה פנימית ובטיפול נמרץ כללי ברמב"ם. בין יתר תחומי פעילותו בפנימית ג', הוא גם עוסק בהוראת סטודנטים לרפואה מהפקולטה לרפואה בטכניון ועל כך זכה בפרסי הוקרה. בין תחומי העניין העיקרים שלו: מניעת זיהומים נרכשים בחולים המונשמים, טיוב איכות הטיפול הרפואי ושיפור מדדי איכות ברפואה.

"בשנים האחרונות", ציין ד"ר זלץ, "יש גידול קבוע גם בעומס במחלקות הפנימיות וגם בכמות החולים הקשים הזקוקים לטיפול מוגבר. זוהי יחידת ביניים המשתדלת לספק טיפול אינטנסיבי יותר.

"במסגרת בחינת תהליכי העבודה בחטיבה הפנימית ברמב"ם, נמצא שקיים צורך בשיפור השירות לחולים מונשמים ולחולים במצב רפואי מורכב הזקוקים לטיפול רפואי וסיעודי מוגבר. כדי להקל על הצוותים ולסייע לאגף הפנימי ולשש המחלקות הפנימיות, הוחלט על הפעלת שירות טיפול מוגברת בחטיבת הפנימית".

ד"ר זלץ הוסיף: "במחלקות הפנימיות קיים מתחם ייעודי לטיפול מוגבר בחולים מורכבים שהטיפול בהם אינטנסיבי מאוד. מתחם זה מאויש באופן קבוע על ידי איש או אשת סיעוד אחד לפחות. ניהול הטיפול בחולים הקשים הללו מבוצע על ידי הרופאים האורגניים של המחלקות הפנימיות, הבאים מתחומים שונים ברפואה הפנימית, ולאו דווקא מתחום הטיפול הנמרץ.

"עצם קיומו של מתחם זה נועד להתמודד תחילה עם המחסור הקבוע במספר מיטות טיפול נמרץ כללי וטיפול נמרץ פנימי, אולם כעת עלה גם הצורך בהימצאות גורם מקצועי נוסף בחטיבה הפנימית - רופא בעל ידע מתחום הטיפול הנמרץ על מנת לתת תמיכה, מענה וגיבוי למטרת הטיפול המיטבי בחולים מורכבים אלה".

לדבריו, "לטובת החולים, יתווספו ידע ותורת טיפול מדיסציפלינה אחרת ומקצועית, הקשורה לטיפול נמרץ, ובכך ניתן יהיה לסייע בהעשרת הידע של הצוות הרפואי בתוך המחלקה, לשפר את הזמינות הטיפולית, לעבות את הטיפול המוגבר בתוך החטיבה הפנימית בבית החולים, לצד שיפור הפיקוח והסטנדרטיזציה של השירות הרפואי הניתן לציבור המטופלים".

נושאים קשורים:  מינוי,  ד"ר רונן זלץ,  רמב"ם,  חדשות,  מחלקות פנימיות,  טיפול נמרץ
תגובות
23.02.2022, 21:46

בהצלחה חבר!

16.05.2022, 19:21

איך לא חשבו על זה קודם? רעיון ומינוי מעולים - בהצלחה רונן!