חדשות

אירוע אלימות בבית החולים העמק: מטופל התפרע וגרם נזק

מטופל בחדר המיון הפסיכיאטרי בביה"ח העמק התפרע וחולל נזק רב, תוך זריעת אימה בקרב הצוותים הרפואיים | הר"י דורשת הצבת עמדות שיטור קבועות גם בחדרי המיון הפסיכיאטריים

כניסה לחדר המיון בבית החולים העמק בעפולה. צילום: פלאש 90

אלימות אלימות נוסף אירע אתמול (ד') במערכת הבריאות, הפעם במיון הפסיכיאטרי של בית החולים העמק בעפולה. במהלך היום התפרע מטופל בחדר המיון הפסיכיאטרי וחולל נזק רב, תוך זריעת אימה בקרב הצוותים הרפואיים במקום. רק במזל איש לא נפגע פיזית מהאירוע, לאחר הגעתם של מאבטחים למקום.

אתמול בשעות הבוקר המאוחרות, מטופל שפונה למיון, כשהוא אזוק ובהשגחת שוטרים ,החל להתפרע ולהשליך חפצים. השוטרים ואנשי הביטחון של בית החולים השתלטו עליו והאירוע הסתיים הפעם ללא נפגעים ועם נזק לרכוש בלבד.

בעקבות המקרה האלים בבית החולים העמק הודיעה ההסתדרות הרפואית כי ביום ראשון הקרוב יתקיימו אסיפות הסברה בכלל בתי החולים הפסיכיאטריים בארץ למשך שעתיים.

בחדר המיון הפסיכיאטריים אין עמדות אבטחה קבועות, ובהסתדרות הרפואית דורשים מזה תקופה שהצבת עמדות השיטור, עליה סוכם בהחלטת הממשלה, תכלול גם את חדרי המיון הפסיכיאטריים.

"מיגור האלימות במערכת חייב להימשך ביתר שאת גם על רקע המציאות הפוליטית הנוכחית", מסר פרופ' ציון חגי, יו"ר הר"י והוסיף:  "אסור שהמציאות הפוליטית תעצור את המהלך למיגור האלימות במערכת הבריאות. הר"י תפעל בכל הכלים העומדים לרשותה על מנת להחזיר את הביטחון לעובדי מערכת הבריאות".

נושאים קשורים:  מיון פסיכיאטרי,  אלימות,  חדשות,  בתי חולים,  ההסתדרות הרפואית,  המרכז הרפואי "העמק"
תגובות