COVID-19 בישראל

אותות הוקרה הוענקו לאנשי מערכת הבריאות בטקס ממלכתי בירושלים

ראש הממשלה ושר הבריאות העניקו תעודת הוקרה לאנשי צוותים רפואיים שלקחו חלק במאבק ובהתמודדות עם מגיפת הקורונה | נציגי בתי החולים הציבוריים נעדרו מהאירוע

טקס הוקרה לאנשי מערכת הבריאות. צילום: משרד הבריאות

בטקס הוקרה מיוחד לאנשי מערכת הבריאות בישראל, שנערך אמש (א') בתיאטרון ירושלים בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין, הוענקו תעודת הוקרה לאנשי צוותים רפואיים שלקחו חלק במאבק ובהתמודדות עם מגיפת הקורונה.

טרם האירוע הודיעו בהר"י ומנהלי שבעת בתי החולים הציבוריים כי במחאה על מחסור בתקציבים יחרימו את הטקס. פרופ' זאב רוטשטיין, מנכ"ל "הדסה" שלח אתמול איגרת לצוותי בית החולים ובה ציין: "דווקא בשעה כזאת, לאחר שהוכחנו יכולותינו העצומות בשנת הקורונה, אנו נחנקים תקציבית ותזרימית ללא יכולת לשלם שכר לעובדינו המסורים ואת תשלומי הספקים כדי שנקבל תרופות ומתכלים.

"כיוון שאנחנו ב'הדסה' מסתייגים משביתות ועיצומים העלולים לפגוע בחולים", הוסיף רוטשטיין, "בחרנו בדרך המחאה והודענו שצוותי 'הדסה' לא ישתתפו בטקס שעורך משרד הבריאות בנוכחות ראש הממשלה. אני תקווה שהמחאה שלנו תשפיע באופן שבו הממשלה תפנים את חשיבות בית החולים ותדאג להמשך קיומו התקין." כאמור, למחאת "הדסה" הצטרפו כל בתי החולים הציבוריים בארץ שהחרימו את הטקס.

בין מקבלי תעודות ההוקרה אמש ד״ר ענת אנגל, מנהלת המרכז הרפואי וולפסון, שאמרה באירוע: ״בין כל מילות ההוקרה לצוותים הרבים שנלחמו בשנה האחרונה במגיפת הקורונה ונתנו את כל כולם כדי להציל חיים, בוחרת לחזור על שני מסרים חשובים לעתיד: אסור לשכוח שמערכת בריאות חזקה צריכה משאבים מתאימים כמו מערכת הביטחון, וצריך לטפל טיפול נמרץ בשחיקה של צוותים - אלה הלוחמים שנלחמים על חיי כולנו, ואנחנו חייבים לשמור על החוסן שלהם״.

ד"ר רויטל בר אושר, מנהלת בית החולים יוספטל ומרחב אילת, קיבלה את אות ההוקרה וכן מנהלת אגף המעבדות במרכז הרפואי לגליל, ד"ר מונה שחאדה ונציגי המרכז ד"ר בוריס סבירסקי, איאד ג'רייס, איציק סבג ויוסי אדוני.

עוד זכו לאות ההוקרה נציגי המרכז הרפואי ברזילי באשקלון - מנהלת מערך הסיעוד ד"ר נורית זוסמן, מנהלת האשכול הפנימי רויטל סלימי, סגן מנהל המערך האדמיניסטרטיבי מישל דין, ומנהל המערך למניעת זיהומים במרכז הרפואי פרופ' שלמה מעין. האות הוענק גם לד״ר גדון חרך ולצוות פנימית ב' קורונה במרכז הרפואי מאיר.

רה"מ נתניהו ושר הבריאות אדלשטיין העניקו את תעודת ההוקרה, בין היתר גם למנכ"ל איחוד הצלה, אלי פולק, על שותפות ארגון המתנדבים במאבק בנגיף הקורונה.

נושאים קשורים:  אות הוקרה,  משרד הבריאות,  נתניהו,  מגיפת הקורונה,  בתי חולים ציבורים,  שר הבריאות יולי אדלשטיין,  חדשות,  19-COVID
תגובות