ישראל במלחמה

בקשה למועד מיוחד למבחן הקבלה ללימודי רפואה למועמדים שגויסו

הר"י מבקשת להתחשב בכ-70 צעירים שהחלו באוגוסט האחרון את קורסי ההכנה למבחן הידע ולמידתם נקטעה עם הגיוס למלחמה | דיקני הפקולטות לרפואה: "הנושא מטופל, מועדי א׳ ו-ב׳ של בחינת הידע נדחו"

חיילי צה"ל בפעילות צבאית ברצועת עזה, 2 בינואר 2023. צילום: אורן בן חקון/ פלאש 90

הפקולטות לרפואה נקראו להוסיף מועד מיוחד לבחינת מועמדים לוחמים הלומדים בתכנית ארבע שנתית ללימודי רפואה. יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי, פנה אתמול (ד') ליו"ר פורום דיקאני בתי הספר לרפואה, פרופ' שי אשכנזי, דיקאן בית הספר לרפואה של אוניברסיטת אריאל, וביקש: "סייעו למשרתי המילואים המועמדים לתכנית הארבע שנתית ללימודי רפואה".

לדברי פרופ' חגי, מדובר בכ-70 צעירים שהחלו באוגוסט האחרון את קורסי ההכנה למבחן הידע, אולם הלמידה שלהם נקטעה עם פרוץ המלחמה.

בדיון שנערך לאחרונה בוועדת הבריאות של הכנסת אמר חגי זילברמן, מנהל רישוי מקצועות רפואיים במשרד הבריאות, כי יתחשבו בחיילי המילואים שלא יכלו להתכונן למבחן.

"כדי לאפשר לאנשי המילואים הזדמנות שווה להצליח בהליכי הקבלה, אבקשך לפעול על מנת לקיים מועד מיוחד למבחנים, שיאפשר למועמדים המשרתים במילואים זמן נאות וראוי ללמידה לאחר שחרורם ממסגרת צו 8. לחילופין, ככל שלא יתאפשר פרק הזמן הדרוש, אבקש להעניק להם פקטור מסוים או מידה של העדפה מתקנת", כתב פרופ' חגי.

יו"ר ההסתדרות הרפואית הוסיף כי זוהי חובה לאומית בשעה זו. "אין לי ספק", ציין, "כי ההירתמות למען מי שנרתמים עבור כולנו, למען מי שמסכנים את חייהם, היא הדבר הנכון, הערכי והמתבקש בעת הזו. אני משוכנע שהצעירים הללו שנמצאים בחזית וחולמים להיות אנשי רפואה, הם בדיוק האנשים שאנחנו רוצים לראות במערכת יום אחד – אנשים מסורים וערכיים שנלחמים על מנת להציל חיים".

בתגובה נמסר מפורום הדיקאנים של בתי הספר לרפואה כי הנושא של קליטה לשנת הלימודים הבאה מטופל על ידי הפורום הרבה לפני מכתבו של פרופ' חגי. "כדי לבוא לקראת המגויסים, הוחלט כבר על דחיית מועדי א׳ ו-ב׳ של בחינת הידע וביטול בחינת החשיבה האנליטית. אנו אף מתכננים מועד ג׳ חריג מאוד לבחינת הידע, כפי שלא היה מעולם, למגויסים לפני הבחינות במועדי א׳ ו-ב׳. כן דנים במתן בונוס למגויסים לתקופה ממושכת. מועד ג' המתוכנן, שפועלים כעת לתיאומים לגביו, יהיה לקראת סוף הקיץ הקרוב".

נושאים קשורים:  לימודי רפואה,  פרופ' ציון חגי,  הר"י,  פקולטות לרפואה,  חדשות,  ישראל במלחמה
תגובות
אנונימי/ת
12.01.2024, 10:08

למה ציון חגי עוסק בקבלת סטודנטים לרפואה? בגלל פופוליזם וכותרות בתקשורת?
זה לא בתחום שלו והוא אינו מבין בזה כלום.
האם הר"י פתרה כבר את כל בעיות הרופאים והיא פנויה להתעסק עם קבלה ללימודים של סטודנטים לרפואה? מחסור בתקנים? קיצור התורנויות? הסכם שכר של הרופאים שהסתיים בשנת 2020, ועדיין אפילו לא פתחו במשא ומתן לחידושו? ועוד ועוד...